Η κούραση δεν αποτελεί θλιβερό «προνόμιο» μόνο των μεγάλων, αλλά «χτυπά» όλο και μικρότερες ηλικίες.

Ο φόβος μήπως τα παιδιά μείνουν πίσω στη μόρφωση και στη διαπαιδαγώγησή τους οδηγεί πολλούς γονείς να τα φορτώνουν με πάρα πολλές δραστηριότητες, τόσο σχολικές, όπως φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, όσο και εξωσχολικές, όπως χορό, άθληση, τραγούδι, θέατρο κ.λπ.

Γράφει η Μαρία Λυσάνδρου, δημοσιογράφος Υγείας

Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι τα παιδιά, ακόμη και από τις τρυφερές ηλικίες, να μην έχουν χρόνο να ξεκουραστούν, να παίξουν αλλά και να τραφούν υγιεινά.

Έτσι, όσο οι «εργάσιμες ώρες» της ημέρας τους δεν τελειώνουν ποτέ πριν το βραδινό δελτίο των οκτώ, συσσωρεύουν κούραση εκδηλώνοντας τα ανάλογα συμπτώματα.

Εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα

Οι ειδικοί έχουν σοβαρές επιστημονικές ενδείξεις ότι η συσσωρευμένη κούραση, όχι μόνο στους ενήλικες αλλά και στις τρυφερές ηλικίες, αποδυναμώνει την άμυνα του οργανισμού, με συνέπεια να είναι αδύνατο να αναχαιτίσει τους ξένους «εισβολείς», όπως τους ιούς. Δεν είναι τυχαίο ότι όσα παιδιά «παγιδεύονται» στα δίχτυα της κούρασης και της εξάντλησης, αρρωσταίνουν πιο συχνά από τον μέσο όρο.

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες της Mayo Clinic, όταν αδειάζουν οι μπαταρίες του οργανισμού από ενέργεια εξαιτίας της κούρασης, τότε εκδηλώνονται τα πρώτα αλυσιδωτά σημάδια που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ατονία, άστατος ύπνος, απώλεια όρεξης, εξασθενημένο ανοσοποιητικό.

Πώς να ενδυναμώσετε το ανοσοποιητικό του παιδιού

Περιορισμός των δραστηριοτήτων

Οι ειδικοί επιστήμονες συνιστούν να υπάρχει μέτρο στις δραστηριότητες που κάνει το παιδί, ώστε να μην στρεσάρεται, καθώς το άγχος ενοχοποιείται για την αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού.

Αφήστε το να παίξει

Όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν, ενθαρρύνετε το παιδί να παίξει στην ύπαιθρο, καθώς έτσι όχι μόνο θα εκτονωθεί, αλλά θα προσλάβει και τη γνωστή «βιταμίνη του ήλιου» ή βιταμίνη D, που συντελεί στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού.

Ξεκούραση

Τα παιδιά, για να λειτουργήσουν σωστά, πρέπει να κάνουν συχνά διαλείμματα, ώστε να ξεκουράζονται σωματικά και ψυχικά.

Διατροφή

Η βιταμίνη C θεωρείται ότι είναι η νούμερο ένα βιταμίνη του ανοσοποιητικού, καθώς όχι μόνο το ενισχύει αλλά καταστρέφει τα βακτήρια και τους ξένους «εισβολείς».

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε αυτήν την πολύτιμη βιταμίνη είναι: το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, οι φράουλες, τα πορτοκάλια, τα λεμόνια, ο αρακάς, το κουνουπίδι, τα κάστανα, το σπανάκι, το μαρούλι, το μήλο, το λάχανο κ.λπ.

Ποιοτικός ύπνος

Ο ύπνος είναι εξίσου καθοριστικός. Στο πλαίσιο αυτό, οι ειδικοί συστήνουν τα παιδιά να κοιμούνται, καθημερινά, τουλάχιστον 10 ώρες.

Άσκηση

Δεν έχει σημασία το είδος της άσκησης που θα επιλέξει το παιδί να κάνει, αρκεί να γυμνάζεται, καθώς η τακτική άσκηση χαρίζει ευεξία, υγιές σώμα και ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα.

 

ΠΗΓΕΣ

https://www.webmd.com/cold-and-flu/immune-system-disorders#1
https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/primary-immunodeficiency/symptoms-causes/syc-20376905

https://www.health.harvard.edu/blog/a-tired-child-heres-what-to-think-about-2018041713672

https://health.usnews.com/wellness/for-parents/articles/2018-08-24/5-ways-to-boost-your-childs-immune-system-with-school-back-in-session