Motion Sickness: Η Ναυτία των Ταξιδιωτών

Η ναυτία των ταξιδιωτών (motion sickness), είναι μία δυσάρεστη κατάσταση, η οποία μπορεί μεν να προσβάλλει μόνο το 20% των ανθρώπων, ταλαιπωρεί ωστόσο αρκετά τόσο τους ίδιους, όσο και τους συνταξιδιώτες τους.

Συχνά εμφανίζεται ήδη από την παιδική ηλικία, αλλά μπορεί με την ίδια ευκολία να κάνει την εμφάνισή της και σε οποιαδήποτε στιγμή της ενήλικης ζωής του ανθρώπου.

Προκαλείται από τα συγκεχυμένα μηνύματα που δέχεται ο εγκέφαλος κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, ανεξαρτήτως μεταφορικού μέσου (αυτοκίνητο, πλοίο, αεροπλάνο ή τρένο), ανεξαρτήτως συνθηκών του ταξιδιού και της χρονικής διάρκειάς τού. Έχει να κάνει με τη διαφορετική πληροφορία που φτάνει στον εγκέφαλο από διαφορετικά αισθητήρια μέσα: τα οπτικά μέσα δίνουν την πληροφορία της ακινησίας, ενώ ο «λαβύρινθος» στέλνει πληροφορίες κίνησης. Επομένως, η ναυτία των ταξιδιωτών μπορεί να επισκεφθεί τον ταξιδιώτη ακόμη και κάτω από τις πλέον ιδανικές συνθήκες ταξιδιού.

Για να προλάβουμε ή να ελαχιστοποιήσουμε τα συμπτώματα της ναυτίας των ταξιδιωτών, υπάρχουν μικρά tips που μπορούμε να ακολουθήσουμε όταν ταξιδεύουμε:

  • Αποφεύγουμε να ταξιδεύουμε με άδειο στομάχι. Ενδείκνυται μικρό στέρεο γεύμα πριν από το ταξίδι.
  • Αποφεύγουμε να διαβάζουμε όταν ταξιδεύουμε. Τα οπτικά νεύρα είναι στατικά, το σώμα κινείται και ο εγκέφαλος λαμβάνει αντικρουόμενα μηνύματα.
  • Αποφεύγουμε να παρακολουθούμε οποιαδήποτε οθόνη (tablet, κινητό τηλέφωνο, lap top κλπ.), μιας και τα αποτελέσματα είναι ακριβώς ίδια με την ανάγνωση.
  • Αντίθετα, φροντίζουμε να κοιτάμε έξω από το παράθυρο και μακριά στον ορίζοντα.
  • Ιδιαίτερα ταξιδεύοντας με αυτοκίνητο, κάνουμε συχνές στάσεις και βγαίνουμε από το αυτοκίνητο, δίνοντας έτσι το χρόνο στον εγκέφαλο να επανέλθει στην κανονικότητα.
  • Ανοίγουμε το παράθυρο του αυτοκινήτου ή του λεωφορείου, ακόμη ανεβαίνουμε στο κατάστρωμα του πλοίου για να πάρουμε καθαρό αέρα και να καταπραΰνουμε τα συμπτώματα της ναυτίας.
  • Φροντίζουμε να κάνουμε σωστή επιλογή της θέσης μας στο ταξίδι. Στο αεροπλάνο δίπλα στο παράθυρο και εάν υπάρχει δυνατότητα στις θέσεις πάνω από το φτερό ώστε να έχουμε διευρυμένο οπτικό πεδίο και λιγότερους κραδασμούς. Στο τρένο διαλέγουμε θέση δίπλα στο παράθυρο, η οποία να κοιτάει στην κατεύθυνση της πορείας του. Στο λεωφορείο η θέση μας θα πρέπει να είναι επίσης στο παράθυρο και ιδανικά ανάμεσα στους τροχούς του λεωφορείου. Τέλος, στο αυτοκίνητο καθόμαστε στην μπροστινή θέση και αποφεύγουμε εντελώς να τοποθετούμε τα παιδικά καθίσματα αντίθετα με τη φορά της κατεύθυνσης του αυτοκινήτου.
  • Έχει διαπιστωθεί επίσης, ότι το μάσημα τσίχλας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή της ήπιας ναυτίας.

Για την αντιμετώπιση της ναυτίας των ταξιδιωτών χρησιμοποιούνται διάφορα φαρμακευτικά σκευάσματα, τα οποία περιέχουν ουσίες όπως η δραμαμίνη, το βάλιουμ, η διμενυδρινάτη και η σκοπολαμίνη.

Για όσους αναζητούν μια πιο φυσική λύση στην αντιμετώπιση της ναυτίας των ταξιδιωτών υπάρχει το φυσικό σιρόπι VICAN Vomilief, με Μαστιχέλαιο και Βιταμίνη Β6. Πρόκειται για ένα συμπλήρωμα διατροφής που ηρεμεί τις συστολές του στομάχου, επαναφέρει τα επίπεδα της γλυκόζης στον οργανισμό και τον ανακουφίζει από τα συμπτώματα του εμετού και της ναυτίας.

Περιέχει κατά 99,63% συστατικά φυτικής προέλευσης και άρα είναι κατάλληλο ακόμη και για παιδιά από 2 ετών.

Κυκλοφορεί σε μπουκάλι των 120ml με δοσομετρικό ποτηράκι, αλλά και σε πρακτική συσκευασία ταξιδίου των 30ml με ενσωματωμένο δοσομετρητή.

Για μέγιστα αποτελέσματα ενδείκνυται η πρώτη δόση να καταναλωθεί πριν από την έναρξη του ταξιδιού, καθώς και να γίνεται επαναληπτική πρόσληψη κάθε 15 λεπτά εφόσον τα συμπτώματα δεν έχουν υποχωρήσει. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να  γίνεται υπέρβαση της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης.

 

ΠΗΓΕΣ

https://www.medicalnewstoday.com/articles/176198.php
https://www.iatronet.gr/ygeia/pathologia/article/709/naftia-kai-emetoi-taxidiwtwn.html
https://www.onemedical.com/blog/get-well/motion-sickness-cures