Κάθε χειμώνα θυμόμαστε την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας, αλλά η αλήθεια είναι πως πρόκειται για κάτι που πρέπει να μας αφορά όλο το χρόνο.

Χειμώνας, η εποχή που τρέχουμε να προλάβουμε την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας, λόγω των μεγάλων κυμάτων ιώσεων και γριπών. Ωστόσο, δεν πρέπει να παραμελούμε την τόνωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Υπάρχουν μερικοί χρυσοί κανόνες που μπορούμε να ακολουθούμε και που σίγουρα βοηθούν σε αυτό.

Ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά

H διατροφή μας παίζει ίσως το σημαντικότερο ρόλο στην ενίσχυση του οργανισμού μας. Η διατροφή που είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, φυτικές ίνες, άπαχη πρωτεΐνη, καλά λίπη και καλούς υδατάνθρακες, μας εξασφαλίζει το εισιτήριο για ένα υγιές σώμα, που μπορεί να αντιμετωπίσει τις καθημερινές δυσκολίες και τους εξωγενείς παράγοντες.

Λεμόνι, ξινό αλλά θαυματουργό

Εκατοντάδες μελέτες έχουν γραφτεί για τις ευεργετικές ιδιότητες του λεμονιού στον ανθρώπινο οργανισμό και όχι αδίκως, μιας που είναι αμέτρητες. Μια εξ αυτών, η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, αφού έχει καθαρκτικές, αντιφλεγμονώδεις και αντιμικροβιακές ιδιότητες. Ένα λεμόνι την ημέρα σε λίγο ζεστό νερό βοηθά επίσης στην καταπολέμηση του κρυολογήματος, ενώ συμβάλλει και στη σωστή πέψη.

Η πολύτιμη συμβολή της άσκησης

Η καθημερινή άσκηση διάρκειας 20’-30’ έχει αποδείξει πως βοηθά στην μείωση της κορτιζόλης, γνωστή και ως «ορμόνη του στρες», η οποία επηρεάζει με αρνητικό πρόσημο το ανοσοποιητικό σύστημα. Επιπλέον, η άθληση βοηθά στην φυσική παραγωγή αντισωμάτων του οργανισμού που ενισχύουν το σώμα.

Ο ύπνος που εργάζεται για εμάς με συνέπεια

Ο ύπνος λειτουργεί θεραπευτικά για όλο το σώμα. Κατά τη διάρκεια του, ενώ φαινομενικά ο οργανισμός ξεκουράζεται, η αλήθεια είναι πως δουλεύει το ίδιο, ίσως και περισσότερο από όταν είμαστε ξύπνιοι! Αυτό συμβαίνει γιατί σε αυτή τη φάση υπάρχει ανάπλαση, αναδόμηση και ανασύνθεση των κυττάρων, μια επιστροφή στις «εργοστασιακές ρυθμίσεις» μας. Η έλλειψη του ύπνου οδηγεί σε καταστολή του ανοσοποιητικού και είμαστε πιο επιρρεπείς σε ασθένειες, οπότε καλό είναι να εξασφαλίζουμε διάρκεια ύπνου 7-8 ώρες καθημερινά.

Συμπληρώματα διατροφής, ένας από μηχανής θεός

Τα συμπληρώματα διατροφής δημιουργούνται με τη συλλογή προσεκτικά διαλεγμένων βιταμινών και πολύτιμων ιχνοστοιχείων, έχοντας σαν σκοπό την ενίσχυση του οργανισμού στις διάφορες ανάγκες του. Όταν καταναλώνονται με προσοχή και με γνώση, πάντα σε συνδυασμό με έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής, βοηθούν αδιαμφισβήτητα στη στήριξη και την ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού μας.