Το αυγό είναι μια τροφή υψηλής διατροφικής αξίας και ολίγον τι… παρεξηγημένο, αφού για δεκαετίες φημολογούνταν πως ανεβάζει την χοληστερόλη και αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Ωστόσο το αυγό είναι μια φυσική υπερτροφή, η οποία περιέχει μεταξύ άλλων βιταμίνες Α, B6, B12, D και Ε, φυλλικό οξύ, χολίνη, σίδηρο, ασβέστιο, σελήνιο, αντιοξειδωτικά και Ω3 και Ω6 λιπαρά οξέα. Έχοντας πάντα διασφαλίσει πως είμαστε καθόλα υγιείς και έχοντας συμβουλευτεί τον προσωπικό γιατρό μας, η συχνή κατανάλωση αυγών μπορεί να δώσει μερικά σπουδαία οφέλη στην υγεία μας, όπως μπορούμε να δούμε παρακάτω:

  • Είναι πλούσιο σε βιταμίνη D, μια πολύ σημαντική βιταμίνη που βοηθά τον οργανισμό σε δεκάδες εργασίες του, ενώ βοηθά και στην απορρόφηση του ασβεστίου.
  • Χάρη στο σελήνιο, αποτελεί ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό που βοηθά στην απομάκρυνση βλαβερών ουσιών από τον οργανισμό.
  • Είναι πλούσια σε πρωτεΐνη και βοηθούν στην διατήρηση μιας ισορροπημένης διατροφής.
  • Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε φυλλικό οξύ, βοηθούν στη σωστή ανάπτυξη του εμβρύου, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
  • Βοηθά στην καλή υγεία των ματιών και προλαμβάνουν την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, καθώς και τον κίνδυνο της εμφάνισης καταρράκτη στα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.
  • Χάρη στις βιταμίνες Β6 και Β12 και το φυλλικό οξύ, ενδυναμώνει τη μνήμη και φροντίζει για την καλή υγεία του εγκεφάλου.
  • Το ασπράδι του αυγού βοηθά στον έλεγχο των επιπέδων της αρτηριακής πίεσης, χάρη στα πεπτίδια που βρίσκονται σε αυτό. 
  • Αυξάνει τα επίπεδα καλής χοληστερόλης, γνωστή και ως «HDL». Παράλληλα μειώνει τα επίπεδα τριγλυκεριδίων, μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης νόσων που σχετίζονται με τις αρτηρίες και την καρδιά.