Μπορεί το ρητό να λέει «ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα», ωστόσο στον κόσμο των φρούτων και η μπανάνα δεν πάει πίσω, όσον αφορά το οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας. Οι μπανάνες περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, που καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα των αναγκών του σώματος. Το διαδεδομένο φρούτο, που μπορεί να το βρει κανείς σε όποιο μέρος του πλανήτη κι αν βρίσκεται, περιέχει μεταξύ άλλων κάλιο, μαγνήσιο, βιταμίνη Β6, βιταμίνη C, μαγγάνιο, ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνη Α και νιασίνη. Πάμε να δούμε όμως πιο αναλυτικά τις ευεργετικές ιδιότητες της μπανάνας.

  • Οι μπανάνες αποτελούν μια πολύ θρεπτική τροφή και έχουν μεγάλη ενεργειακή αξία. Γι’ αυτό την προτιμούν οι αθλητές, αλλά και τα παιδιά που βρίσκονται σε ανάπτυξη. Επιπλέον οι μπανάνες καταπολεμούν το αίσθημα της κόπωσης και μας κάνουν να νιώθουμε χορτάτοι.
  • Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου, ενώ παράλληλα υποστηρίζει την καλή υγεία του πεπτικού συστήματος.
  • Χάρη στην τρυπτοφάνη που περιέχουν, οι μπανάνες ενισχύουν την μνήμη, αλλά και την καλή διάθεση, ενώ επιπλέον βοηθούν στη μείωση του στρες. Η τρυπτοφάνη βοηθά στην απελευθέρωση της σεροτονίνης, της «ορμόνης της χαράς».
  • Έχει αποδειχτεί ότι οι μπανάνες, χάρη στη βιταμίνη Β6, μειώνουν τις ενοχλήσεις των προεμμηνορροϊκών συμπτωμάτων (πόνοι στο στήθος και την κοιλιά, κατακράτηση υγρών κ.α.).
  • Οι μπανάνες βοηθούν στην καταπολέμηση της δημιουργίας ελεύθερων ριζών, που δημιουργούν καρκινικά κύτταρα.
  • Το κάλιο βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και στην καλή υγεία της καρδιάς, αφού μία από τις πολλαπλές ιδιότητες του είναι η ενδυνάμωση των μυών, και η καρδιά είναι ένας μεγάλος μυς!
  • Οι αντιοξειδωτικές της ιδιότητες, χάρη στις βιταμίνες και τα μέταλλα που περιέχει, διατηρούν την επιδερμίδα μας υγιή, καταπολεμώντας τη φυσική φθορά των κυττάρων και βοηθώντας στη γρήγορη ανάπλαση τους.
  • Βοηθά στην καταπολέμηση της αναιμίας, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα σιδήρου που διαθέτει.