Μπορεί να μην διαθέτουμε το Central Park της Νέας Υόρκης, αλλά τόσο στην Αθήνα όσο και στα υπόλοιπα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας υπάρχουν πάρκα και δάση ιδανικά για άθληση στη φύση.

Γράφει η Μαρία Γλένη, δημοσιογράφος Υγείας

Η γυμναστική σε εξωτερικούς χώρους, αντί σε ένα γυμναστήριο, φαίνεται ότι κερδίζει όλο και περισσότερους άνδρες και γυναίκες κάθε ηλικίας, οι οποίοι φορούν τα αθλητικά τους και τρέχουν ή περπατούν με ρυθμό ή κάνουν ποδήλατο, ή ασκήσεις ενδυνάμωσης και σύσφιγξης στο υπαίθριο γυμναστήριο.

Outdoor training

Το outdoor fitness training αφορά είτε οργανωμένα προγράμματα γυμναστικής σε εξωτερικούς χώρους είτε μεμονωμένα όπως τρέξιμο, κωπηλασία, σχοινάκι κ.λπ.

Επιστημονικές μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η γυμναστική στη φύση διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στη σωματική και ψυχική υγεία, καθώς μειώνει τα επίπεδα του άγχους, της έντασης και του θυμού, εφόσον διοχετεύει σε όλο το σώμα τις πολύτιμες ενδορφίνες ή αλλιώς ορμόνες της ευτυχίας. Παράλληλα, το outdoor training έχει το μοναδικό πλεονέκτημα ότι δεν χρειάζεται συνδρομή και δεν γίνεται μονότονο αφού η φύση έχει προνοήσει για αυτό.

Ποιες ασκήσεις να κάνετε

Ασκήσεις με το βάρος του σώματος

Ένας πολύ εύκολος τρόπος να γυμναστείτε στη φύση είναι να χρησιμοποιείτε το βάρος τους σώματός σας. Τέτοιες ασκήσεις είναι τα καθίσματα, οι προβολές, οι κάμψεις, οι στηρίξεις, οι κοιλιακοί και οι ραχιαίοι.

Τρέξιμο-περπάτημα

Πριν αγοράσετε τον hi-tech διάδρομο, ο οποίος μετά από λίγο καιρό θα χρησιμοποιείται ως κρεμάστρα για τα ρούχα, ξεκινήστε τζόκινγκ ή περπάτημα με γρήγορο ρυθμό στη φύση 3 με 4 φορές την εβδομάδα.

Εξοπλιστείτε με τα κατάλληλα παπούτσια και ρούχα, βάλτε στο iPod ή στο κινητό τη μουσική που σας αρέσει και ξεχυθείτε στο φυσικό περιβάλλον.

Ποδήλατο

Η ποδηλασία ανήκει σε εκείνες τις σωματικές δραστηριότητες που γυμνάζουν αποτελεσματικά τα πόδια και την καρδιά, αυξάνει την αντοχή, ενώ μειώνει το σωματικό λίπος, φτιάχνοντας καλλίγραμμους μυς.

Κάνοντας ορθοπεταλιές στη γειτονιά σας, στο πάρκο ή στον δρόμο ή στο δάσος, με την προϋπόθεση βέβαια ότι λαμβάνετε όλα τα μέτρα προστασίας, θα δείτε αμέσως τα πρώτα αποτελέσματα στο σώμα, ενώ θα νιώσετε και καλύτερα.

Σχοινάκι

Το σχοινάκι, που παίζαμε όλοι παιδιά, αποτελεί μία από τις πιο αποτελεσματικές αερόβιες ασκήσεις, καθώς μειώνει τα αποθέματα λίπους, ενώ ενδυναμώνει όλες τις μυϊκές ομάδες. Παράλληλα, κάνει καλό στην υγεία της καρδιάς και βελτιώνει την ευελιξία του σώματος.

Κολύμβηση

Στην περίπτωση που είστε λάτρεις του νερού, ξεκινήστε το κολύμπι. Το καλοκαίρι η θάλασσα αποτελεί την ιδανική επιλογή, αλλά και τον χειμώνα υπάρχουν οι δημοτικές αλλά και οι ιδιωτικές πισίνες, για να διαπρέψετε στο ελεύθερο κολύμπι, το πρόσθιο, το ύπτιο και την πεταλούδα.

Κυκλική προπόνηση

Ένας από τους ιδανικότερους τρόπους άσκησης εκτός γυμναστηρίου είναι η κυκλική προπόνηση, η οποία, ανάλογα με τη φυσική κατάσταση, περιλαμβάνει ασκήσεις είτε αερόβιες είτε ενδυνάμωσης. Ένα τέτοιο πρόγραμμα περιλαμβάνει: σχοινάκι, διάρκειας τριών λεπτών, 10 κάμψεις, 10 καθίσματα με άλματα, 10 λεπτά τρέξιμο επιτόπου, 10 κάμψεις με κλειστά χέρια, διάλειμμα 3-4 λεπτών και στη συνέχεια επανάληψη για όσες φορές αντέχετε.

ΠΗΓΕΣ

https://www.acefitness.org/education-and-resources/lifestyle/blog/5911/6-benefits-of-exercising-outdoors
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3710158/

https://www.healthandfitnesstravel.com/blog/why-exercising-in-nature-provides-the-best-results

https://www.filmsforaction.org/articles/the-power-of-green-exercise/

https://www.everydayhealth.com/fitness/outdoor-exercise-benefits.aspx